dinsdag 11 februari 2014

Mozart...

K3, Mega Mindy, One Direction (jaja),... dat is muziek die mijn kleuters wel kennen. Toch vind ik het belangrijk om hen ook te laten proeven van andere muziek. Er wordt soms eens afrikaanse of oosterse muziek opgezet. We luisteren weleens naar pianomuziek of gitaarmuziek of... Maar vandaag zou Mozart centraal staan! Ik liet een muziekje horen en liet me leiden door de klanken. Dit is voldoende om kleuters mee te krijgen... Al gauw dansten ze (al dan niet) op het ritme van Mozart. Nadien mochten alleen hun armen en handen dansen in de lucht... De volgende stap was onze handen laten dansen op papier. Met 2 handen tekenden ze op het ritme van de muziek! Héél fijn!




Ze mochten elkaars danspapier gaan bewonderen. 1 kleuter vertelde: "Het lijkt een beetje op kribbel krabbel". Ik heb geantwoord dat het er inderdaad op lijkt maar dat wij weten dat het iets héél anders is. Dat hebben enkele schatten direct beaamt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten