woensdag 30 oktober 2013

Onze circusartiestjes...

Circus Picolini zou komen en alle kleuters mochten daar optreden. Hehe...moeilijk! Dan begint het nadenken. Welk personage zullen we zijn? Hoe gaan we dat doen? Welke muziek neem ik? Even internetten... Nee, geen inspiratie. De datum naderde waarop iedereen zijn keuze moest doorgeven. O wee! En toen...ineens...kreeg ik een idee. Een fanfare! Ik wou geen dansje waar de kleuters zich moeten concentreren op 1 voet naar hier...2 stappen naar links... Nee, ik wou iets waar ze zich zouden mee amuseren. En voila...dat paste perfect bij een fanfare. Toen ging alles heel snel: hoedjes huren, muziek snel gevonden... Enkele keren oefenen! Niet teveel want ik wou niet dat mijn kroost het beu zou worden. En dan was het zover!!!!
 Bijna is het onze beurt. We gaan op weg naar de tent...
 Meester Pieter doet zijn act met de diabolo's. Wij mogen tot aan de gordijn. Dennis, de circusdirecteur heeft vooraf verteld dat er géén enkel geluid mag zijn... Mijn schatten zijn muisstil!
 Onze Lucas moet helemaal alleen naar de binnen... Op de generale repetitie durfde hij niet. Zoveel volk! Wat zou hij vandaag doen? ... Wel, hij ging keidapper én lachend naar binnen. Mijn dapper dirigentje!
 En dan waren de muzikanten aan de beurt... Zelfzeker, vrolijk,...

 Onze Louis en ons Kaat hadden de opdracht om  elkaar in het oog te houden zodat de 2 rijen op dezelfde hoogte zouden blijven (ook na de draai). Wat doen ze het super!
 De cimbaalkindjes.
 De fluiters en de toeterkindjes.
 De trommelaartjes.
 Na ons muzikaal optreden gaan we al zwaaiend weer weg! Dag iedereen! Dank je voor het geweldige applaus!!!
 Op het einde van de voorstelling mag de ganse school in de circuspiste. Waar zit onze mama en papa, onze oma en opa, onze tante, ...? Nu hebben we tenminste tijd om eens goed rond te kijken!

Het is een geweldige ervaring! Zo fijn dat we dit mogen meemaken! Over 6 jaar zit jullie kleine schat hier weer. Maar dan met een écht  circuskunstje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten