dinsdag 11 februari 2014

Thema: dinosaurussen

 Toen we van de oma van ons Kato een dino ei hadden gekregen, lag ons thema voor de volgende week vast! Ik was op zoek gegaan naar heel wat materiaal. Maar mijn schatten brachten ook veel mee. We konden een heuse dinohoek maken met vulkanen en bomen. (wat de tipi daar doet, weet ik ook niet zo goed ;-))


 De memorykaartjes van de dino's werden de ganse week gebruikt. Op mijn vraag of er niet teveel kaartjes waren, kreeg ik een overtuigd: nee, hoor!
 Onze maxi's moesten een sudoku maken. geen probleem voor mijn kroost!


 In onze boekenhoek lagen heel wat boeken over dino's. Een ganse week ontdekten ze nieuwe dingen in de boeken.
 Mijn kleuters mochten een dino kiezen die ze wilden naschilderen. Niet makkelijk maar de resultaten waren erg mooi.

 We hadden met gips fossielen gemaakt. Na een nacht drogen, waren ze hard. Heel voorzichtig mochten ze hun fossiel uit de doos halen.
 Daarna mochten ze het zand van hun fossiel wassen...

 Toch even duidelijk maken hoe makkelijk dat die fossielen kunnen breken... Iedereen was héél erg voorzichtig! Alleen ons Aurelie had pech. Een klein kleutertje liep buiten tegen haar aan. Gelukkig had ik er eentje op reserve.




2 opmerkingen:

  1. Wat een knappe klas, dat heb ik al vaak gedacht. Maar die Dinosauruskunst vind ik toch wel heel erg geslaagd hoor! Proficiat Klara (en de anderen natuurlijk), prachtig gedaan! Ik heb thuis ook les gekregen wie de vleesetenede dino's zijn, en wie de planteneters. Een rondleiding geven in het museum voor natuurwetenschappen zou al bijna lukken denk ik !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk, Leen! Ik heb écht een knappe klas! Was ook echt een leuk thema...

    BeantwoordenVerwijderen